söndag 22 maj 2016

Kreativa Starwars-ungar




















Under Kristihimmelsfärdshelgen pågick i Skellefteå Nordsken, ett stort event för dataspel, kultur och kreativitet. För mina döttrar brukar cosplaytävlingen vara en höjdpunkt. Dotter L har jobbat länge på sin Ahsoka Tano utstyrsel, och också gjort luva, tretåiga  vantar och strumpor till lillasyster Gs Yoda-utstyrsel. Även Yodas mantel har L sytt, men skjorta och byxor fick jag äran att hjälpa till med dagen innan tävlingen. Dotter P hjälpte till med sminket. Själv har jag inte ens sett filmerna, men jag förstod att de rönte en del uppmärksamhet på festivalen. Även om de inte vann något pris i år så är jag stolt över mina kreativa barn!

1 kommentar:

Åsa sa...

Nej men så fina! Dem ska jag absolut inte visa för mina ungar, då får jag inte en lugn stund! :)