fredag 11 april 2014

Hängselbyxor

 G var helt upprörd över sin vinteroverall för någon vecka sedan, tyckte att den klämde för mycket runt midjan. Den kanske börjar bli liten tänkte jag, och klippte till en ny. Halvvägs in i det projektet insåg jag att den nya overallen blir för stor, och också onödigt varm för säsongen. Inventerade befintligt klädlager hemma och hittade en oanvänd köpt softshelljacka. Oproportionerligt långa ärmar i förhållande till resten av jackan, som nu var lagom för G även om storleksmärkningen sa något helt annat. Alltså kapade jag ärmarna på jackan och fållade om dem. Jackan hade svarta detaljer, och svart softshell hade jag hemma, så det blev ett par hängselbyxor till. Midjeresåren gjorde jag här i form av knapphålsresår i en påsydd kanal på insidan. Enkelt att justera nästa gång hon får utbrott över att det klämmer i midjan...



Inga kommentarer: