måndag 6 januari 2014

Fötterna upp för ett Nytt År!

Så har då Jul och Nyårshelgerna passerat och vardagen börjar om i morgon. Dags att sammanfatta det gångna syåret i siffror:

Tröjor/överdelar: 38, varav 12 präst/diakonskjortor
Byxor:21
Kjolar: 6
Klänningar:9
Sockor:20
Vantar/handskar:5
Trosor/kalsonger:15
Övrigt sytt 16

Detta är vad som finns bloggat under 2013, återstår en del obloggadde saker som får komma på årets sammanfattning. En tillbakablick på tidigare års sammanställningar visar en klart nedåtgående trend, i vissa fall så pass mycket som en halvering. Det hänger mest i hop med att jag sedan i april jobbar ungefär heltid. Inte planerat, men det funkar. Jag har förmånen att ha ett krävande. men också givande och meningsfullt jobb, så att mer arbetstid innebär lite färre sydda plagg och lite mindre välfyllt socklager är inget problem. Jag måste bara inse att jag måste dra ner på materialinköp också, om även jag och inte bara materialet skall fortsätta rymmas in i syrummet...
Att sy eller sticka är en bra avkoppling och ger ett mera konkret resultat än mitt vanliga jobb, så gissningsvis kommer jag nog att fortsätta med detta i så stor utsträckning som möjligt. Sedan i höstas har jag dock tackat nej till beställningar av präst- och diakonskjortor. Tanken är ju att jag syr för att det är roligt, och roligare är det att spontansy till mig själv och familjen utan förväntningar på leveransdatum.
Årets första blogginlägg får illustreras av årets julstrumpor, dvs sockor stickade under julhelgen. Dotter p fot-o-modellade.

Inga kommentarer: