torsdag 1 augusti 2013

Nyvigd





















Detta är det första prästskjorta jag sytt som avhämtats och inte skickats med posten! Denna nyligen prästvigda kvinna kontaktade mig via bloggen om en skjorta. Det visade sig att vi kände varandra sedan tidigare, via hennes gamla jobb och via gemensamma vänner.
När skjortan var klar mailade jag om det, och en kvart senare var hon på plats för att hämta den. En snabb fotografering ute i duggregn.
Vanlig modell med 3/4 ärm, blixtlås i nacken. Sista snutten av Myllymuksuts bambutrikå, som de inte längre har i sitt sortiment Nu har jag i alla fall hittat en ny leverantör av enfärgad bambujersey. Lite tunnare än Myllymuksuts, men den verkar okey, även om jag ännu inte sytt och använt den.

1 kommentar:

Edith sa...

Vilken supersnygg prästskjorta du sytt! Förstår att prästen gillar den!