lördag 1 september 2012

Nästan trafikljus


En trikåtopp till mig med utgångspunkt i ett mönster ur senaste Ottobre (5/2012).
I tidningen hade modellen dock inga knappar, och listen under vilken framstycket veckas var också mycket kortare. Det gjorde dock att vecken/ rynket hamnade ovanför bysten, och bara förstärkte intrycket av att denna med åren och barnafödandet kanske sitter aningen lägre än på en tonåring eller en provdocka...
Knapparna tillkom eftersom jag tyckte att det behövdes något som lyste upp. Tre udda knappar i olika färg men samtliga föreställande någon sorts blomma. Dessvärre hittade jag ingen gul blomknapp i lämplig storlek i mina gömmor, annars kunde det ha blivit ett trafikljus. Tyget är en bomullsjersey med tryckt motiv, från årets Härmärunda.

1 kommentar:

mulliga m sa...

Jättefin och en rolig detalj som gör att plagget blir personligt. Jag håller också på med samma modell men jag håller mig till originalet första gången. Vi får se nästa gång kanske jag lånar din ide.