onsdag 12 september 2012

Feltryck


 Någon gång i somras hade jag plockat ut rester av ett tyg med provtryck från någon textilindustri. Tidigare har jag sytt t-shirten i detta inlägg ur samma bit, men med ett helt annat mönster. Vad jag i somras tänkte att jag skulle sy av tyget hade jag glömt. Nu blev det en pyjamas till mig själv, för att slippa krångla in tyget i hyllan igen. Viscosejersey, så den känns skön. Fram och bakstycke med samma tryck fick kompletteras av enfärgade ärmar. Byxor till av en annan blå trikå, då tyget från ärmarna inte räckte. Halsringningen kantad med samma tyg som ärmarna, sytt med min nygamla favoritsöm, trestegs-zigzag. Det ger en rejält töjbar och smidig söm, och mycket enklare än att byta till tvillingnål. För att inte tala om att bygga om overlocken till täcksömsmaskin...



1 kommentar:

mulliga m sa...

Mysig pyjamas! Jag orkar inte heller alltid bygga om coverlocken och då är min favorit våffelsömmen på den vanliga symaskinen.