lördag 25 augusti 2012

Jeansväska

  Mycket jeanspyssel blev det denna vecka! Ändå märktes det knappt att det minskat i högen då jag stoppade tillbaka restmaterialet i garderoben.
Jag tänkte sy en vanlig kasse att handla mat i. Under arbetets gång blev det dock mer och mer som en väska. Foder av en stuvbit från förra söndagens loppis. I fodret en infälld ficka med blixtlås och en påsydd öppen ficka. Botten med avsydda hörn. När det hela började ta formen av en väska kändes öppningen onödigt vid. Slog i öljetter på rad i kanterna och drog en resårsnodd med snoddstopp i vardera sidan. På så sätt kan kanterna dras i hop som ett dragspel. I övrigt stängnig med kardborreband. Handtag sydda av avklippta linningar Jag kan avslöja att det gick åt en del symaskinsnålar ffa på slutet när handtagen skulle sys fast, och av och till larmade symaskinen om att det var för mycket tyg under pressarfoten. Jag fick välja var jag sydde. Sex-åtta lager jeanstyg är i mesta laget...



1 kommentar:

Helga sa...

Wow vad fin! Älskar lappiga jeansgrejjer :)