måndag 28 maj 2012

Det trodde jag aldrig...

 ...att jag skulle sy en onepice! Jag tycker nämligen att de ser rätt förskräckliga ut, fram för allt på vuxna. Sparkdräkt med utrymme för blöjhäng är inte riktigt min grej...
Men, men. Barnens kusin E fyller 10 år, och presentönskemålet var väldigt tydligt: Overall med blixtlås ända upp i hela huvan, turkos eller blågrön samt reflexgul. Och så gärna med bild av hennes favorithundras Gordon setter.
 Turkos sweatshirttrikå beställdes från Stoff och Stil. En bit neongul jersey hittades hemma. Ett hundbroderi inhandlades via nätet. Letade fram mina längsta blixtlås, men de var för korta. Det blev ett återanvänt jätteblixtlås-från ett slaktat tält!
Något mönster på hel mjukisoverall hade jag inte. Kombinerade en huvtröja och ett par mjukisbyxor. Mätte längd gren-hals på ett vinteroverallmönster för att se hur mycket det hela skulle läggas omlott. Resultatet kom att se gigantiskt ut! Men, det viktiga med dessa overaller verkar ju vara att de skall vara stora, hängiga och allmänt oformliga, och de kraven torde den uppfylla...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vad är det för fel på det om man få fråga jag är
Schälv 49 år och skulle vilja ha ett par ur tingad
Hängselsparkbyxa i storlek 160cl blå till mej
Schälv så plats för blöjan

Anonym sa...

Och var för inte det då om man få fråga varför skall inte vi få har lika Annalunda
Klädsel som barns jör det någon speciell skillnad bara för att vi är vuxna för det är
Ändå vi som får betalar allt. Som Scher hitar bara som rejeringen håller på och
Förstör allt är det beter tycker du kansche