torsdag 23 februari 2012

Förstlingsverk!


Dotter P var 5 år då hon under noggrann handledning fick prova sy symaskin. L minns jag inte. M var nog också 5 år då han började sy, men alltid med mig i närheten. För någon månad sen hittade jag dock lilla G 3 år vid symaskinen, syende på ovanstående tygbit, alldeles på egenhand! Hon hade minsann lärt sig av M(nu 7år) hur man gjorde! För M brukar jag ställa in symaskinen på "sköldpadda" i stället för "hare", dvs så att den syr så långsamt som möjligt. Sådana petitesser hade han dock inte lärt ut till lillasyster... Hon når ju inte ner till pedalen, men symaskinen har en start och stoppknapp på frontpanelen också, och den hade hon lärt sig!
Det skall böjas i tid...

1 kommentar:

SaraW sa...

Oj då! Det kanske dags att låta min 4-åring få börja lära sig under uppsikt. Det har tjatats om att få sy på min maskin i snart ett år och jag vill nog ändå att det är jag som visar hur man gör.

Men vilken snygg provlapp det blev. Blir det fortsatt sömnad för 3åringen nu?