tisdag 9 augusti 2011

Vårgrön


Vårgrön är denna kjol som också sydde redan i våras. Den är tämligen identisk med en som jag gjorde åt kusin E. Denna är bara mariginellt större, trots att denna är åt L som är 14 och E fyllde 9. Detta eftersom L ville ha en knäkort kjol. Med resår i midjan spelar vidden heller inte så stor roll. Med andra ord borde E kunna ha sin kjol i måånga år!
Trots att L använt sin kjol relativt flitigt har den inte fastnat på någon riktig livebild.Denna får duga:

Familjens fyra damer på väg på kalas till en av mina bröder, på en väl upptrampad stig tvärs över åkern, i Finland.
Min kjol är inköpt på rean för många år sedan, men hängde oanvänd eftersom den gick ända ner till fötterna. Jag gillar inte att snubbla... I sommar kapade jag av den upptill, sydde ny resårlinning + fickor och nu är den plötsligt riktigt användbar.

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Helt underbar!!!
Älskar tyget!

krajamaria sa...

Härligt grön! Och modellen på kjolen är så bekväm. Du fortsätter att inspirera! :)

Y sa...

så himla fina ni är allihop!