onsdag 27 juli 2011

Strandväska


Jag skulle sy en strandväska åt P, en enkel kasse med möjlighet att stänga med en knapp. Liknande Ls polkagrisväska, som hon i sommar använt som badväska. Men även i en badväska kan det ju vara bra att kunna hålla reda på nycklar, mobil och andra småsaker, så av bara farten blev det två fickor utvändigt och fyra invändigt. Tre med blixtlås, en med knapp och två med resår i kanten. I en av de invändiga fickorna dessutom en hake för nycklar.
Yttertyget en härlig blomsteräng, ett blekt nytryck av ett 70-talsoriginal. Fodret är en vindpoplin. Jag tänkte mig att den skall vara lätt att skaka sand ur om man transporterat sandiga badhanddukar. Modellen är en långsmal dagiskasse. Botten förstärkte jag med ganska styvt vliseline, så det hela blev någonstans mitt emellan en kasse och en väska.


2 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

silken drómváska sommaren ute och inne!

Lowella sa...

Vilken härlig väska! Underbart tyg och va många fickor =)