onsdag 22 juni 2011

Som om inte mitt tyglager räckte till...


...så har jag ju svårt att slänga kläder med bra tyger i också! När storasystrarna rensade ur sina kläder räddade jag en långklänning i trikå som L hade när lilla G döptes för snart tre år sedan. Det mesta av kläderna skickades till loppis, men denna hade axelband av resår som grånat och tappat spänsten, och var inget att skicka bort. Men den fick ett nytt liv som bekväm sommarklänning till G!

Fållade med en resårspets avsedd för underkläder...

...och töjbarheten måste ju testas!

2 kommentarer:

Lowella sa...

Råder samma problem här. Slänga? Nää, den kan nog bli...till Lowe :) Kämpar med att få luft i tyghyllorna, men för att lyckas får de nog semester-stänga Kupan så jag inte kommer in ;)

marica sa...

Altså, hjälp vad du är duktig! Jag ramlade in hit och måste säja att jag blir väldigt inspirerad av din blogg!