torsdag 13 januari 2011

Med ryska posten


Ryska E, som bodde hos oss förra läsåret som utbytesstudent, är nu på hemmaplan i Moskva. Hon, liksom våra egna barn, fick sockor i julklapp. Vi har dock lärt oss att ryska posten inte bara är en spännande lek då man är liten, utan också kan vara lite spännande på riktigt. Det är inte alltid allt kommer fram som det är tänkt. Men som tur var nådde årets paket fram, och som tur är firar den ortodoxa kyrkan sin jul vid trettondagen, så lite fördröjning gav bara en kulturell timing.
Garnet är "domherre" ur Novitas 7-bröder.

3 kommentarer:

Katrin sa...

Hejhej!

Japp, du har gissat rätt på mitt jobb!

Men då är jag mycket nyfiken på ditt... Onödigt många poäng biokemi... Är vi kollegor?

Libe sa...

Vilka fina sockor och vilken tur att de kom fram :) Roligt att ni fortfarande har kontakt!

Lowella sa...

Jag är verkligen imponerad över din produktion på strumpor! Det lär dröja innan jag fått upp den farten på stickorna. Vilken tur att de kom fram, kan tänka mig att hon blev väldigt glad för dem.