torsdag 23 december 2010

Julpolo


I går när jag satt och stickade på ett litet sista minuten projekt kom jag av någon anledning att tänka på en rutig trikå jag köpte i fjol eller i somras eller när det nu var. Röd och vitrutig. Vintertid är jag nästan ständigt i klädd polotröjor: på jobbet under arbetskläderna, på fritiden under fleece- eller yllekoftor och vid högtidligare tillfällen under kavaj eller till och med klänning. Jag har ingen direkt brist på polotröjor, har en elfaback med bara sådana, men nu fick jag ett omedelbart behov av en röd och vitrutig polo! Man kan ju tycka att jag kanske borde ha viktigare saker för mig dan före dan, särskilt eftersom jag skulle jobba heldag i dag, men en polo blev det! Tur att julmatskomittén (= tonårsdöttrarna) är duktiga!

1 kommentar:

mulliga m sa...

Härligt julig tröja! Det är bra när man kan delegera arbete på jul så att alla får tid till att njuta. God Jul!