lördag 11 september 2010

Mössor


När jag egentligen var klar med födelsedagspaketet i inläggen nedan så hittade jag en gul-begie-vitrandig interlock på Olssons Tygers slutrea. Eftersom födelsedagsbarnet gillade gult fick det i alla fall bli en mössa till.
Måttade på sonens mössa, de är ju jämngamla. Den var dock sydd i singeljersey, så när denna i interlock var klar var den alldeles för stor. Sydde en ny, mindre. Den blev lagom.

Innan jag slog in den gulrandiga mössan i paket tänkte jag passa på att sy en till sonen också, i en annan interlock, nu när jag hade rätt storlek att klippa efter. Jag brukar nämligen inte göra mönster till mössor, utan klippa på frihand. Men trots att detta också var interlock så var den mjukare, så den mössan blev lagom åt mig! Alltså fick det bli ytterligare en mindre, till sonen.
Den här multirandiga interlocken tycker jag annars är perfekt till mössor-passar till i stort sett alla jackor! Jag har tagit min i bruk också, en glad liten färgklick till min svarta jacka. Inte jättevarm, men lagom smidig att ha under cykelhjälmen så länge det inte är minusgrader.

1 kommentar:

Aleisa Ribalta sa...

Så fina mössor, älskar randiga trikå och jersey, och jag älskar heimlaga vetdu!