torsdag 30 september 2010

Hösttunika


Hittade en bit rutigt bomullstyg bland mina tyger, i färger som kändes lämpliga för hösten. Tyvärr var det för lite för att räcka till en hel tunika till mig själv. I stället blev det en kombination med trikå i en mörkröd färg. Mönstret är egentligen ett klänningsmönster, men eftersom jag så sällan använder klänningar kortade jag av den till en tunika. Modellen har blixtlås mitt bak. Insåg dock när den var klar att den gick att ta av och på utan att öppna blixtlåset, så det var helt bortkastat arbete. Bra att veta till nästa gång.

3 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

Men när du inte har tillräcligt med tyg då blir den finare än aldrig!!!11

duBedåre sa...

Så fin og glad og høstig!

Lowella sa...

Härliga höstiga färger! Precis sådana jag gillar =)
Ps. Hihi,det var faktiskt inte golvet utan soffbordet ;-)