fredag 10 september 2010

Fortsättning på gult 6-årspaket


Nya förkläden till hela familjen var ett önskemål från 6-åringens mor vid något tillfälle, så naturligtvis följde det med ett sådant i paketet. Hittade ett fantastiskt färgglatt och spralligt tyg sytt till gardiner. Tyget heter "Gotosimbo" av Helene Trast för Borås 1989. Kan inte ha hängt länge i fönstret, för tyget var inte alls blekt. Kul!
När jag skulle kanta med rött hittade jag inget rött bomullstyg hemma, förutom röd flanell. I stället blev det kantband av en smal röd och vit rutig tygbit, som innebar en massa skarvar. Dagen efter hittade jag säkert 8-10 m rött tyg i olika bitar för halva priset på en secondhand affär med sparsamma öppethållningstider. Gissa om jag köpte?

Pyjamasar i blått och gult.

Långärmad t-shirt

Kortärmad t-shirt

Hemma igen efter en vecka i Spanien. Och jag har faktiskt inte köpt en enda meter tyg eller ett enda nystan garn där! Inte ens varit inne i någon sådan affär. Inte heller letat efter någon sådan. Jag har nog haft semester till och med från hobbyn! Stickningen fick hänga med, men det blev inte mer än en sock stickad. Detta fram för allt på flygplatserna. Jag kan berätta att det inte var några protester mot att jag hade bambustickor i handbagaget. På själva flygningarna stickade jag dock inte, men det kanske hade gått det också.

Inga kommentarer: