fredag 20 augusti 2010

Kortärmad


variant med samma blommiga tyg som i inlägget här om dagen. Nu i kombination med ett milt grönt tyg. Tänk vilken skillnad det blir beroende på vilken färg som plockas upp!

Som liten detalj ett fusksprund med två knappar, bara för att jag skulle få använda knappar! Jag gillar ju knappar och har en stor "samling", men de blir allt för sällan använda. Knappar på barnkläder är ju mest till besvär...
Hittade direkt två lämpliga när jag öppnade en låda. De är orange-lila skimrande i mitten med svart kant. Borde förstås ha hämtat ett annat objektiv till kameran för att tillåta bättre närbild, men ibland är jag lite för lat, så ni får tro mig! Eller klicka på bilden...

1 kommentar:

JuMel sa...

Fin tröja och du har rätt tyget blir verkigen helt annorlunda med grönt till jfr mot den du sytt tidigare.