tisdag 27 juli 2010

Recyklat UFO!


Hittade en långklänning i trikå som jag började sy till mig själv förra sommaren. Ett 80-talsmönster och ett billigt, stormönstrat viscosetyg från Olssons. Jag gav dock upp klänningen då jag insåg att jag sklle få väldigt mycket nattlinnelook i den. Dessutom var framstycket avskuret på längden i mittlinjen, och det funkade inte alls med det stormönstrade tyget, jag fick en lätt känsla av dubbelseende.
Men eftersom det var ganska stora tygbitar tänkte jag att det är ju bättre att återanvända än att de bara ligger och skräpar. Och klänningen hade sidfickor! Eftersom G gillar fickor återanvände jag dessa, klippte helt enkelt ett par byxor över den sydda sidsömmen, ett ben på vardera sidan.
Men fickor i vuxenstorlek i trikå på ett par byxor i stl 90 blev lite överdimensionerat! Särskilt när hon har dem hängande vända ut och in! Å andra sidan fanns det i senaste Ottobrenumret ett par byxor med obegripligt fladder hängande vid fickorna, så hon kanske bara är modern?

Inga kommentarer: