måndag 26 juli 2010

Fortfarande lite bäbis...


...känns det som att G är när hon har sina hela pyjamsoveraller. Nackdelen med pyjamas med fötter är att det går hål på tåspetsen då de börjar bli lite trånga och nötta. Vid fyllda två år så tänkte jag att tiden för dessa overaller skulle vara över. Om man skall börja gå på pottan är det ju liksom mer praktiskt med tvådelade pyjamasar...
Men G har absolut inte visat något intresse för pottan. Och hon älskar sina hela pyjamasar. Ju tjockare desto bättre. När det var som varmast och vi hade 26 grader inne fick jag lov att gömma fleecepyjamasarna, annars skulle hon sova i dessa trots att hon blev genomsvettig så att håret krullade sig!
Så när det gick hål på tårna på tre pyjamasoveraller samma vecka sydde jag ändå en ny. Med fötter och med blixtlås i ryggen. Nu har hon visserligen kommit ur perioden då hon klär av sig pyjamasen i stället för att börja sova, men eftersom hon nästan alltid sover på mage så borde det ju faktiskt vara mer bekvämt att ha blixtlåset på ryggen.
De gamla overallerna med hål på tårna har också renoverats. Jag klippte bort fötterna och sydde på en mudd, så funkar de ett bra tag till. Fast först sydde jag förstås den nya. Annars hade den ju inte behövts...

1 kommentar:

Lowella sa...

Just sådan pyjamas jag skulle behöva ha på min lill-tjej. Benen går som lärkvingar i sömnen o täcket hamnar i en hög längst ner. Jättesöt!