måndag 12 juli 2010

Namntröja

Nu jobbar både jag och maken i tre veckor, så M och G är på sommardagis. De föser i hop alla områdets ungar på ett och samma dagis under semesterperioden. För att underlätta identifieringen sydde jag en namntröja åt G. M kan ju prata för sig...
Avsikten var att brodera en helikopter också, eftersom G är mycket fascinerad av sådana, men det funkade inte bra. Materialet är bambujersey, extremt töjbart, och broderiet drog sig och blev ojämt. Fick klippa till ett nytt framstycke i stället, och bara sy namnet.

Det jag också noterade var att bambutygerna var olika tjocka. Bägge är fråm Myllymuksut, och på deras hemsida står det samma kvadratmetervikt för alla färgerna. Det vita känns dock mycket tjockare. Märkligt?! Nu har jag redan beställt mera av bambutyget, så det blir spännande att se hur de andra färgerna är. Bambutyget är annars otroligt skönt. Dessutom lär det ha en hög solskyddsfaktor samt vara mycket mera miljövänligt än bomull.


Jag vill också tacka Lowellas tråd för en Beautiful Blogger award som jag fick för ett tag sen men glömt att kommentera. Det är hedrande med awarder, men jag avstår från att skicka den vidare.
Det finns inte så mycket intressant att berätta, och vilka bloggar jag regelbundet inspireras av syns i läslistan.

3 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

Mycket söt tröja, och så får jag veta vad hon heter, din lilla solstråle, jag trodde alltid att hennes namn vad Gunilla,hahaha

OttoPippi sa...

Mycket smart! Och fint! (Även namnet, underbart!) Har själv inget bambutyg ännu, måste prövas...

Maria sa...

Jaså det är så lilla G heter. :-)
Så fint namn!