måndag 28 juni 2010

Någon som behöver snodd?


För många år sedan köpte jag en stor rulle snodd i vitt, med gula, gröna och blå inslag. Har varit otroligt användbart till allt möjligt: upphängningshankar i jackor, i linningar på mjukisbyxor till de större barnen etc. Jag gillar ju att ha saker hemma, att inte behöva planera och köpa in eller beställa inför varje litet projekt. Att den varit flerfärgad har gjort att den passat till många olika färger. Ibland har jag dock önskat att jag haft någon annan, mörkare färg också. Så när jag sprang på en stor rulle med svart som basfärg på Tradera så slog jag till. När den kom insåg jag att det var en stoor rulle. 400m! Den vita jag haft, och som jag fortfarande har kvar av, visade sig vid närmare kontroll vara blygsamma 100 m...
Och 400 m mörk snodd kommer nog att räcka i flera generationer! Så nu undrar jag om det finns någon av er därute som är i behov av snodd? Den är sannolikt av polyester, men känns väldigt mjuk och behaglig. Basfärgen är svart, med inslag av mörkgrönt, gult, ceriserosa och lila. Diameter ca 5 mm.
Säljer den för 3 kr / m , eller 20 kr för 10 meter+ porto. Eller om ni har köpt på er för stort lager av något annat sytillbehör eller liknande som ni vill byta bort?

Inga kommentarer: