onsdag 12 maj 2010

Höst i maj


Garnet heter höst...
Dessa sockor får representera denna veckas majutmaning. Mina sockor är i allra högsta grad "använd det du har hemma". Jag stickar och stickar med målet att åtminstone kunna stänga locket på min garnkista. Hela vintern har det stått helt öppet, men nu går det i alla fall att fälla ner, även om det inte går att stänga...Eftersom jag brukar köpa mitt garn i Finland så blir det inte mer än två gånger per år det fylls på i kistan, så det borde gå. Fast kanske inte. Det händer ju att jag köper något enstaka nystan till särskilda ändamål även här, Lovikkagarn och sånt. Men inte under maj!

1 kommentar:

LillaBarn sa...

Jag kommer aldrig åt en dator, men nu har jag lyckats med det... Tack så himla mycket för de underbara sockarna eller sockorna eller vad det korrekta namnet är. De är jättefina, och underbara och sitter som ett smäck. Tack, tack, tack....