fredag 8 januari 2010

...och till M

Även M fick två velourtröjor i julklapp. En sen kväll någon dag innan julafton bad jag maken fota kläder när jag gick och lade mig. Sedan slog jag in dem i paket utan att granska bilderna. Maken är nämligen bättre än mig på fotograferandet. Det här med ljus, exponering och allt vad det heter. Däremot är nog detta med att exponera kläderna inte riktigt hans starka sida...
Den svart-röda tröjan är i storlek 122 från Ottobre. Den blev vääldigt lång. Jag kanske inte följde mönstret så noga... Men tack vare mudd nertill funkade den bra i alla fall, så den kommer att ha en lång användningstid. Och den har helt normala raglanärmar, fast det inte ser ut så! Den andra var mera rätt i storlek just nu, och användes en hel del under helgerna.

2 kommentarer:

LillaBarn sa...

Tjusiga julklappar!!

Junebacken! sa...

Härligt med randig velour! Gillar speciellt den nedersta.