fredag 8 januari 2010

Julkläder till lilla G

Lilla G fick två velourset i julklapp. När jag började rota bland mina röda velourer hittade jag massa tänkbara kombinationsmöjligheter, så jag fick hejda mig för att det inte skulle bli ännu fler. Enfärgade byxor, det ena paret i tightsmodell, det andra paret med lite pös. En tröja med raglanärmar och något utsvängd, den andra med lite puffärmar och ganska lång, mera åt tunika hållet. Den enfärgade och den orange-rödrandiga velouren är från Andersson&Hjalmarsson. Den multirandiga med turkosa inslag är inköpt i Holland. Inte lika tjock som A&H, men har visat sig hålla sig skapligt i tvätten ändå, jag har sytt den i annan färgställning tidigare.


När lilla G öppnade paketet med den turkosrandiga började hon genast försöka ta på sig kläderna! Alltså kunde jag fota en livebild på självaste julafton, då G dansade runt i källaren med farmor.

3 kommentarer:

Junebacken! sa...

Det är härligt med velour och rött blir ju alltid snyggt. =)

LillaBarn sa...

Vad fina, och vad kul det är när det uppskattas. Jade är i en tacksam ålder just nu, hon gillar det mesta jag syr. Och gör hon det inte så är det bara att vänta ett litet tag och sen bara lägga fram plagget så hon får "hitta" det själv. Då blir det oftast hur bra som helst! Söt hon är lilla dansösen...

Äppel Päppel sa...

Så fina och sköna de ser ut! Velour är underbart!