tisdag 13 oktober 2009

Ibland går det snabbt!


Förra veckan bad L lite försynt om ett par vita vantar, sådana där med kant och tofs. Lovikkavantar med andra ord. Och eftersom jag i våras stickade ett extra par i samband med att jag gjorde Lilla Barns vantar, var det bara att leta rätt på dem och fixa luddet och pyntet. Denna gång garn i gult, rött och brunt, för att matcha hennes bruna vinterjacka. Ibland går det snabbt från beställning till "leverans"!
Vantarna är inte stickade med det "klassiska" Lovikkagarnet från Morjärv, utan med ett danskt ullgarn som heter Naturuld. Enligt garnförsäljaren, som hade båda varianterna, är det här renare och mjukare. Något dyrare, men drygare. Jag vet inte, men det här är verkligen mjukt och skönt. Morjärvs kändes lite strävare på något sätt.

6 kommentarer:

LillaBarn sa...

Vad fina... Mina ligger i en påse i garderoben just nu, och väntar på kallare tider...

Aleisa Ribalta sa...

Ja, de är så fina!!!, lillos i Australien som har dem, me like!

Retro Elephant sa...

Tror bestämt att jag tänker göra en liten beställning hos dig inom kort, är sugen på ett par vantar. Du tar väl emot beställningar? Eller vill du kanske göra ett byte med mig?

//Lina

od Andulky sa...

Wow, så snygga!!!

Vindling sa...

Tack så hemskt mycket! Idag var det extra roligt att hämta posten då det låg ett par underbart fina sockar och väntade på mig. :) Dom passar perfekt. Lägger upp ett inlägg på bloggen i eftermiddag, nu ska jag hasta iväg till dagis och hämta barn.

Heimlaga sa...

RE: Jodå, jag tar emot beställningar! Jag gör inte så gärna byten, eftersom mina barn redan har så mycket kläder, och det som behövs nytt vill jag gärna ha anledning att sy själv...Hör av dig på mailen om du är sugen!