lördag 5 september 2009

En traktor


I dag har vi varit på 5-års kalas till en av barnens kusiner. Han älskar traktorer, så det var ganska givet att han skulle ha en sådan bild broderad på något. Maken stygnsatte en bild av ett traktormärke som delar förnamn med födelsedagsbarnet i fråga, så det borde ju vara lämpligt.
Jag hade klippt till ett par byxor innan jag kom på att jag borde fråga honom om han har några favoritfärger. Svaret kom mycket snabbt: gul! Men kombinationen gult och grönt var ju helrätt till traktorbilden. Sen blev det lite andra kläder i gult också, men de kommer i ett senare inlägg.



Jeansmönstret är ur Ottobre 4/2008. Jag valde dock att inte klippa en separat besparing på bakstycket, utan markerade "sömmen" med en dekorstickning i stället. Jag förstår inte riktigt vitsen med en knölig, korsande söm i svanken, när det ändå inte påverkar passformen! Bakfickorna placerade jag enligt markering på mönstret utan att tänka på att de var väldigt lågt placerade. Jag gillar inte att de bidrar till intrycket av hängande byxor...
Tyget är ett manchestertyg som var "laminerat" med tunn svart trikå på insidan, vilket alltså gör byxorna fodrade.
T-shirtens fram och bakstycke är i interlock. Ärmarna sydde jag av muddväv, eftersom det var den trikå som matchade bäst i färg av det som fanns hemma.

4 kommentarer:

Beata sa...

Jag antar att femmåringen gillade sina nya kläder! Fina!

Monica Therese sa...

Supertøff traktor,heldige bursdags barnet :)

od Andulky sa...

Jättefin! Traktorn är verkligen hur snygg som helst!

LillaBarn sa...

Riktigt nice!