måndag 20 juli 2009

Sommarkläder

Här kommer det mesta av det jag sydde till marknaden:
Enkla muddbyxor i vävt bomullstyg, med resår i midjan. Utmärkta sommarbyxor tycker jag: luftiga och svala, lätta att ta av och på. Skyddar mot sol och myggbett...
Ett enhetligt gäng i storlekar från 62-98 i ett blått, lapptäcksmönstrat tyg. Praktiskt ur fläcksynlighetssynpunkt!

Två par i blommigt ljusblått och grönt, ett par i ett underbart tyg från Borås väveri med prästkragar på. Har kvar en bit av det tyget, och med tanke på att byxorna inte såldes är jag glad att jag inte sydde fler, nu kan jag ju använda det tyget till något annat. Stl 74-80.

Lite förklädesklänningar med sprund i nacken i blandade storlekar 62-92. Kantband av det prickiga tyget. De båda sista klänningarna fick jag skarva med det röda tyget, eftersom det ljusblå tog slut. Trodde jag. Sedan hittade jag två stora tyglängder till av det ljusblå... Men de skarvade klänningarna blev nästan snyggast, tycker jag!