torsdag 23 juli 2009

Klänning


En liten sommarklänning till G, syddes i juni. Material en gardin från Kupan, småblommigt bomullstyg. Modell med inspiration från en Ottobreklänning som fanns på ett omslag för något år sedan. Mönstret fanns dock bara i större storlekar. Rynkning både kring halsen samt tvärsöver livet, där den döljs av ett sammetsband. Blixtlås i ryggen. Kort puffärm med resår nertill.
Resultatet blev helt ok, men jag skulle nog ha tagit mindre rynk baktill. Nu blir det lite "puckelryggstuk" ibland när hon har den. Halsöppningen blev också lite för vid trots att jag klippte den efter ett annat klänningsmönster. Den är kantad med brun snedslå. Livebilderna tagna hos mormor och morfar i Finland.

6 kommentarer:

Ahlard sa...

Tycker hon är jättesöt i den. Gud vad du är produktiv!

od Andulky sa...

Jättesöt!!

Aleisa Ribalta sa...

Urgulligt!!! håller med johanna, du är en riktig produktiv och kreativ människa. muy linda la peque, que talla lleva ahora? håller på att göra nåt till henne, men tvekar i storleken.

Heimlaga sa...

Aleisa: G lleva talla 80. Pero, creo que yo debe hacer algo para ti por el PIF, no tu para mi!?
Pero si todavía has empezado a coser podemos intercambiar regalos entre nosotros!

Aleisa Ribalta sa...

Yip, det var det jag menade, si, si, no sera como los q haces tu q son tan lindos, pq estoy empezando, y aprendo cada dia, pero algo quiero yo hacer para esa nena tan linda. las mias llevan la 110 y la 92, son flacas requeteflacas pero largas.

Fia sa...

Jag har också sytt den här klänningen, förminskat storleken och jag håller med dig, halsringningen är på tok för stor och det är lite för mycket rynk... Jag la ett litet fuskveck för att minska halsöppningen för att T överhuvudtaget ska kunna ha den.
Sedan blev min lite väl kort för en klänning...men jag lär nog inte sy den igen...

Söt är den ialla fall!