tisdag 23 juni 2009

En symaskin jag inte förstår mig på

I dag fyller M 5 år! Redan i julklapp önskade han sig en symaskin, "en symaskin, en som mamma inte förstår sig på".
Han fick ingen då, men önskemålet återkom även nu inför födelsedagen. Så när vi hittade en leksakssymaskin på loppis i söndags hade jag ju chansen att uppfylla hans önskning!
Tyg önskade han sig också, så kartongen där maskinen stoppades ner fylldes upp med tygspillbitar.
Visst ser han rätt nöjd ut när han öppnat sitt paket?!
Hur maskinen funkar? Ja jag vet inte, för jag förstår mig ju inte på den... Storasystrarna får väl visa honom. Men den verkar kunna sy raksöm fram och bak, har riktig nål och tre rullar övertråd. Den såg ut att vara ganska lite använd!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ah vad gulligt!! Sa nöjd pojken ser ut!! Kul :)

Maria sa...

Vilken härlig bild! Det syns att han blev glad.

LillaBarn sa...

Vilka härliga bilder, vilken underbart söt kille! Kul när de blir så glada...

Monica Therese sa...

Åh,så herlig da =)
Kjekt at han ble så glad for gaven sin ;)

od Andulky sa...

Vilken underbar present!! Vad söt han är!

Annelie sa...

Åh, vilken perfekt present han fick!

Katarina sa...

Jag tror det är samma maskin jag själv fyndat till sonen på loppis -finns instruktionsbok till den om du har några frågor :-)

Aleisa Ribalta sa...

vad gullig, barnen gör och älskar vad vi själva gör, tycker det var en jättefin present till en kille!!!!!!