onsdag 6 maj 2009

Mera återbruk

Jag har haft en tröja i en kraftig interlock, från Indiska, som jag gillade färgerna på, men formen var nog aldrig riktigt rätt, och inte har den blivit bättre med tiden... Styckade den helt hastigt en kväll och sydde ett par tights åt G av fram och bakstycket, placerade så att tröjans fåll blev byxornas fåll. Följande dag tänkte jag slänga resten, men då blev det en tröja också, ärmar av de gamla ärmarna. Hittade en liten bit kraftig svart interlock hemma som räckte till framstycket. Bakstycket är skarvat av det svarta och det randiga tyget. Enfärgat framstycke inbjöd ju till någon form av pynt. Lilla Gs djur har kommit att bli giraff-hon har fått giraffer från alla möjliga håll-på kläder, som speldosa, mjukisdjur...helt oplanerat. Jag har därför länge tänkt brodera en giraff. Lämpligt nog börjar de ju på G, så i ett "leksaksalfabet" jag har laddat hem från någon gratissida för länge sen, fanns denna. Tyvärr blev broderiet inte så bra. Den gula tråden, som det skulle vara mest av, gick bara av hela tiden. Den heter Domino
och inhandlades-tilsammans med 49 andra färger-på tradera i höstas. Ser ut att vara av helt ok kvalitet, men är det alltså inte. Hädanefter återgår jag till Sulky även om de är dyra...

Inga kommentarer: