onsdag 29 april 2009

Vintern rasar...

...i ganska snabb takt även här, men ännu är den inte borta. Denna bild togs för en knapp vecka sedan på vår altan. Tack vare regn två dagar och i alla fall över 10 grader vissa dagar har snötäcket krympt den senaste veckan. Men ännu är det snö på stora delar av altanen, och hela trädgården är snötäckt! Nåja,jag slipper åtminstone fundera på trädgårdsarbete...
Mina vantar känner ni igen vid det här laget. Denna gång stickade av Novitas Nallegarn, som är snäppet tunnare än 7-bröder, för att bättre passa döttrarnas händer. Såna här mönstrade vantar är ju ganska fixa i sin storlek, det är inte helt enkelt att lägga till eller dra i från maskor utan att förfula mönstret, men genom att variera garntjocklek och stickor kan de ändå variera en storlek upp eller ner.

6 kommentarer:

Anonym sa...

men OJ! SNÖ!!! vi har rena sommaren här =) hänger tvätten ute och springer i linne och shorts hela familjen =) hur långt upp bor ni?
jättefina vantar!

od Andulky sa...

Fina! Har fortfarande inte kollat upp min strlk.. Ska göra det!

LillaBarn sa...

Ja, tänk om man kunde sticka så där fint... Jag har bara stickat en grytlapp, och bara det tyckte jag var en bedrift!!! (Syslöjden i sjuan). Jättefina!!!

Marie Frost sa...

Oj! Här har det klippts gräs och planterats om blommor ute i rabatterna idag. Short och t-shirtväder, 22,5 grader och strålande solsken. Så olika det kan vara!

Mojebarn sa...

Jag blir så impad av dina vantar.
Men som tur är så behövs inga vantar här i Dalarna. Inte ens när vi cyklar till skolan på morgonen. Vi ligger till och med en vecka tidigare än vanligt i år och björkarna har slagit ut.

Glad Valborg

Linda sa...

ojoj vad mycket snö. som de andra säger, inte klokt vad klimatet skiljer i vårt avlånga land ;-)
och jag tycker du gör grymt fina vantar!