måndag 6 april 2009

Typisk finländare

Denna typ av randigt tyg är för mig väldigt typiskt finskt!
Och eftersom jag är finländare så utgörs min basklädsel av randiga t-shirts/toppar, med eller utan koftor beroende på årstid. Faktiskt är det dock första gången jag sytt en åt mig själv, alla mina otaliga exemplar hittills är köpta. Vissa av känt finskt märke, andra av mindre välkända finska märken. Någon skillnad i kvalitet har jag inte sett-de håller år efter år...
Min hemsydda topp är av mera kroppsnära skärning än de långärmade köpta jag har. Mönstret är det samma som i denna. Återstår att se om den blir lika välanvänd och är lika hållbar som de köpta. Tyget är i alla fall finskt, kommer härifrån.

6 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättesnygg!! Sitter väldigt bra på!

Madelene sa...

Snygg! Älskar den gröna färgen!

Doris_Assar sa...

Jättesnygg! Kul att få ett ansikte på dig :-)

stora lilla j sa...

Jättesnygg ju! Och sitter väldigt fint på.

Ett Tu Tre sa...

Säger som de andra - den sitter snyggt på dig. Jag gillar både modellen och randningen, bägge är återkommande favoriter här hemma, men till mig själv mest i köpt form.

Krisses hantverk sa...

Hej, vilken bra blogg! Tänk vad många kreativa människor det finns! Jag har nog sytt kläder förr ( t.o.m min egen brudklänning) men nu för tiden blir det mest annat hantverk. Men sömnad ligger mig varmt om hjärtat. God fortsättning!