tisdag 31 mars 2009

Dags för summering!


Nu är mars alldeles snart över. Dags att avsluta marsutmaningen. Hur har det gått?
Alldeles utmärkt! Egentligen ligger "använd det du har hemma" väldigt nära mitt vanliga sätt att sy och skapa. Det är ytterst sällan jag tänker att" nu skall jag göra detta plagg, och då skall jag först införskaffa detta och detta". Näe, jag tar det jag har hemma och gör något av det. Finns inte en dragkedja i exakt rätt färg hemma, så orkar jag ändå inte vänta tills jag skulle ha införskaffat en sådan, utan syr klart med det bästa alternativet som finns till hands. Däremot kanske jag noterar att det är dags att införskaffa dragkedjor i den färgen, muddväv eller vad det nu handlar om, när möjlighet finns. Under mars har jag börjat skriva en lista på sådant som skall kompletteras, bla just muddväv.

Jag har avstått från tre söndagsloppisar(under vintern brukar de ordnas en gång per månad, men i mars har det av någon anledning varit tre) och från besök i second hand affärer helt och hållet, för att inte riskera att frestas av tyger eller sytillbehör. Kanske gjorde jag något annat vettigt i stället. På Olssons tyger var jag faktiskt in en gång, utan att frestas till inköp. Tradera har jag blivit avvänjd från, men faktiskt i dag lagt några bud på auktioner som går ut i morgon. Jag har också precis lagt en dyr order på bambutyg till Myllymuksut, det skall bli en ekologisk prästskjorta så småningom. Ja inte allt då, jag måste ju testa lite bambutyg hemma också! Kunde inte hitta något sådant i Sverige. Swelogent lär ha, men jag har inget företag, och de säljer inte till privatpersoner.

Vad hann jag då göra under mars?

7 par byxor av varierande sort och storlek
1 jacka
4 tröjor/tunikor
1 skjorta
3 par stickade sockor
1 prästskjorta(+ en misslyckad)
2 par vantar
1 klänning
1 baddräkt
1 pyjamas
1 väska
1 stickad sjal(påbörjad i februari)

Det ser ju rätt imponerande ut då jag listar det så här, jag har aldrig räknat efter så förr. Mängden skapade grejer har nog inte påverkats av marsutmaningen.
Jag hade hoppats att det skulle synas lite i mina hyllor att det blivit mer plats, för nya inköp, men det kan jag inte påstå att det gör...

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Oj, vad flitig du är :-)

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Vill tipsa dig som redan är med o tävlar hos mig att jag nu dratt i gång ännu en spännande tävling..en som passar hela familjen, stor som liten =)

http://uj76.blogspot.com/2009/04/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

Ha en jättebra dag!

Ett Tu Tre sa...

Wow, din lista över vad du hann med imponerar på mig. Jag borde också ha antagit marutmaningen men avstod eftersom det var symässa i malmö månadens sista helg, och att åka dit utan att handla, näe ... det hade inte gått.