onsdag 25 februari 2009

Prickar

på kofta och knappar till lilla G. Koftan är sydd efter samma mönster som denna. Velour från Andersson och Hjalmarsson. Funderade på en svart krage, men det började se så högtidligt ut, så nu blev bara undersidan på kragen svart. Krage, nacksöm och ärmslut kantade med svart mudd. Hade egentligen tänkt testa min nya tryckknappstång somjag beställt från Bibbis textil, men när koftan var sydd ropade de svarta prickarna på tyget på sällskap från lite snygga svarta knappar, som hittades i knappsamlingen.
Till koftan ett par svarta velourbyxor utan mudd, mönster Meedom form 1. Litet hjärta klippt på frihand applicerat på benet.
Jag lånade Meedoms "Barnkläder" på biblioteket. Mycket imponerad! Helt annan klarhet i de olika mönstrena än de böcker jag har hemma. Klart och överskådligt på mönsterarken vad de olika linjerna står för, t ex de olika halsringningarna. Passformen har jag inte hunnit testa ännu, men jag förväntar mig att den skall vara god , av populariteten bland sybloggare att döma.
Roade mig med att jämföra Günthers muddbyxa och raglantröja stl 74 med motsvarande i Meedom. Tröjan motsvarade Meedoms form 1(dvs smal passform avsedd för mycket töjbara tyg) medan byxan snarast var vidare än form 2, dvs lös passorm. Inte konstigt att jag tyckt att Günters tröja kännts trång och underdimensionerad i förhållande till byxorna!

4 kommentarer:

Retro Elephant sa...

Vilket gulligt set, tufft med svart som kontrast.

//Lina

Bustråden sa...

jättefint!

od Andulky sa...

Jättefint!!

Anonym sa...

meedom är verligen super! gulligt set!