lördag 14 februari 2009

Bättre än en godispåse!

Såg att Amanda på Amda Design åtog sig att "köpa ut" velour från Andersson&Hjalmarsson, så jag började titta på de tygprover som hon lagt ut. Beställningslistan blev längre och längre... Kloka maken kommenterade att företaget sannolikt nog åtar sig att skicka direkt till mig om det handlar om så pass stora mängder. Jag mailade och frågade, och det var inga som helst problem. Mycket snabba svar var det på mailen också, och inom en vecka hade jag tygrullarna här!
Åh, det är som en godispåse! Desvärre skall ju "godiset" tvättas innan jag kan slänga mig över det, och eftersom vi hängtorkar all tvätt och har begränsat med utrymme för detta vintertid, så går det inte att tvätta mer än en maskin om dagen. Har i alla fall hunnit premiärsy, men det blev en födelsedagspresent som inte går att blogga om ännu. Kan i allafall konstatera att den här velouren inte alls luddar av sig lika mycket som den från Mjuka Tyger. Såg när jag precis hade beställt tyget att Gecko skrev om att hon måste justera differentialmatningen när hon syr i A&Hj´s velour. Blev lite orolig att den skulle vara sladdrig, men min overlocks automatiska inställning funkade alldeles utmärkt, och åtminstone så här långt är jag mycket nöjd med kvaliteten.

9 kommentarer:

Linda sa...

mmmm, *dräggel* Vilken härlig syn :-)

Anonym sa...

åhååå! mums!

Kånkarong sa...

Himmel! Det var ingen dålig beställning. :)

Anonym sa...

oj vad mycket tyg!!!

od Andulky sa...

Oj, vad mycket och vad fint!!

Cecilia & Busiga ungar sa...

Jadu, den där godispåsen såg otroligt smarrig ut.....måste ha kostat en mindre förmögenhet i porto???

Jes sa...

Å du mlda tid va tyg!!!!! Men det är det värt deras tyger är underbara!!

Anonym sa...

AAAAAAA, det var inte daligt! Tänk vad kul du kommer ha!! Den bästa godis-pasen som finns ju!!
Säg till om du har för mycket.....skulle nog ocksa vilja prova en bit A&H nan gang.

Heimlaga sa...

Jag trodde de skulle skicka tyget med Bussgods el liknande, men det kom som postpaket. Portot blev ca 10 kr/m, och det känns helt ok. Tror att den lokala lilla tygaffären hade gjort ett större påslag om de tagit hem tyg, och då hade jag ju inte fått bestämma själv exakt vad jag ville ha.