lördag 17 januari 2009

Mjukisbyxor till 11-åring

Sydde ett par byxor i grått joggingtyg ganska långt innan jul, innan jag gjorde slut på allt grått tyg i mina ordtröjor. Byxorna var till L, 11 år. Lämpligt nog fanns mjukisbyxor sedan med på önskelistan också! De är sydda i stl ca 150, utan sidsöm för att kunna pyntas i "sidsömmen". Valde rosa dekor eftersom hon har en huvtröja i grått och rosa, som jag tycker är snygg. Blixtlåsficka eftersom det var enklast då de inte har sidsöm.
Köpte sedan en massa svart jogging i Finland, (tyvärr hade de ingen grå), och eftersom L vuxit ur nästan alla sina joggingbyxor, som dessutom är hennes favoritklädsel för närvarande, erbjöd jag mig att sy ett par till. Såg fram emot någon tjusig dekorationssöm i sidan på dessa också, men tänkte låta L bestäma vilken samt vilken färg. "Måste man ha dekoration, kan de inte bara få vara släta svarta?" blev svaret. Tji fick jag! Alltså blev det ett par enfärgade, och på dessa ville hon ha resår i bensluten.




4 kommentarer:

Linda Muhr sa...

hej hej!

Roligt att se någon sy till äldre barn, tycker det är lite svårt med inspiration till dom, det är ju inte så många som syr till barn med stl större än 122, och mina barn har stl 128, stl 150 och M...dom är 5 9, 14..visst min största kille vill inte ha sydda kläder kanske någon mössa..

Tack för inspirationen! Jga kommer tillbaka!

Mvh Linda

Veronica Tingvall sa...

Jättesnygga byxor. De svarta skulle jag vilja ha själv. Det är skönt med resår nedtill tycker jag.

Hoppas du får en fin söndag
Kram/Veronica

Cantina sa...

Hej. Kul att du vill vara med i min utlottning. Nyfiken som jag är kikar jag natulrligtvis in till er alla som är med! Hur ska man annars vidga sina vyer?
Tack för inspirationen till mysbyxorna. Det är lätt att man fastnar i barnklädessyandet, men ett par mysbyxor skulle jag ju själv behöva!

♥Ida♥ sa...

va smart o sy egna mjukisbyxor även till äldre barn... =) jätte fina blev dom..