torsdag 29 januari 2009

Enfärgade

Jag gillar att leka med färger både när jag syr och stickar. Jag vet inte hur många par randiga sockor jag gjort genom åren, men de är många. Däremot funderade jag på när jag gjorde detta par om jag någonsin gjort helt enfärgade! Inte som jag kan påminna mig. Det brukar alltid smyga sig in åtminstone någon liten rand, om inte garnet i sig är melerat eller mönstrat.
Kanske är det en revolt mot mina färgblandningar som fick P att beställa ett helt enfärgat par, i någon mörk färg.
Detta sockinlägg får även fungera som en puff för min utlottning av ett par sockor. Kanske finns det inte så många frusna fötter bland sybloggarna? Första dagen var det en del som skrev upp sig, men sen har det inte blivit fler. Chansen finns kvar till 2/2!

2 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Destå större chans för mig;-)
Jag behöver verkligen ett par... det är iskallt här.
Kram/Veronica

od Andulky sa...

Vad fina! Jag har verkligen frusna fötter ;-).