lördag 27 december 2008

Julrapport

Vi har haft en riktigt idyllisk jul! Alla friska, strålande väder och tillräckligt mycket snö för pulka och skidor.





























Livebild på svägerskan i julklänningen.

Tomten kom med ull och filtnålar till mig och de större döttrarna. Dessutom en väldigt trevlig, tydlig och inspirerande bok "Tovning med såpa och filtnål" av Karin Neuschütz. Detta är mitt allra första försök att nålfilta!
Den lilla kaninen(inte så lätt att se att det är en sådan...) höll förövrigt på att råka illa ut i samband med fotograferingen: jag hade den i en hand och en skumtomte i den andra handen, och när jag skulle sluka tomten tog jag fel...

2 kommentarer:

skrotis sa...

Vilken härlig jul det ser ut att ha varit! Och vilken underbar klänning, hade jag haft en sån figur skulle jag ha önskat mig en likadan.. Kan tänka mig att kaninen inte var lika god som en skumtomte, men den var fin!

Solveig Lövendahl sa...

Hahaha!! Låter inte så gott, söt var den dock.
Så härligt med snö! Det enda som är vitt här är blommorna på träden...
Gott Nytt År!!