lördag 22 november 2008

Velourord-vilket ord!


Jag är ingen klänningmänniska, så lilla G använder sällan klänningar. Insåg dock förra helgen då vi skulle på födelsedagskalas, att de klänningar hon hittills använt vid dylika tillfällen varken passade i storlek eller säsong!
Alltså fick det bli en ordklänning i en härligt tjock naturvit velour. Sydd efter ett tröjmönster stl 70
som jag förlängde genom att lägga en förklädesklänning mot tyget. Ännu är klänningen inte provad, så jag vet inte hur det är med passformen. Av M har G ärvt midjesparkbyxor i samma vita velour, samt ett par i blå velour, som jag tänkte kunde passa till.

Fortsatte sen med en velourdräkt i stl 80. Lätt utsvängd tröja/tunika och leggings med lite pös. Barn i stl 80 brukar vara Upptäckare!

3 kommentarer:

Sica sa...

Hej! Har tittat igenom delar av din blogg nu och blir otroligt imponerad över hur duktig du är! Så otroligt fina och välgjorda saker, mycket är sådant som jag själv aldrig skulle ens våga tänka på att göra. Tack för en trevlig titt, jag återkommer definitivt! Ha det gott.

Linda sa...

Samma här. Shit vad mycket fina saker du har gjort! :-) Handskarna blev jag riktigt imponerad av, jättefina!

Anonym sa...

Japp, nu gar det :) Tack!!
Fina saker du har gjort... Det prickiga tyget är ju läckert, ser fram emot de andra färgerna. Vantarna är ju sa fina!