tisdag 18 november 2008

Symaskin till Indien? Vinn en tröja!

Idag har jag köpt och packat julklappar. Inte till mina egna barn, utan till barn i Moldavien, Ukraina, Rumänien eller Georgien. Det är äldsta dotterns skola som samlar in julklappar som skall gå via Läkarmissionen till dessa länder. Läkarmissionen fyller 50 år i år, och är en etablerad biståndsorganisation med "90-konto". När jag gick in på Läkarmissionens hemsida för att läsa lite om detta, så hittade jag deras Webaidshop. Kan klart rekommenderas för den som har julklappsbekymmer till sådana som har allt! Man kan tex lämna bidrag till en del av eller en hel symaskin i Indien, och däregenom hjälpa en ung kvinna att försörja sig själv. Eller så kan man köpa en get i afrika, skor åt något barn etc etc. det finns även möjlighet för enskilda att ge julpaket i auktion julklappen, men då får man skynda sig lite.
Tänk om alla sybloggare skulle bidra med en slant till symaskinsinsamlingen! Vi som funderar på om vi behöver en, två eller tre symaskiner för vårt nöjes skull... Här kan en symaskin innebära en väsentlig förbättring i livet! Någon som antar min utmaning?(Symaskinsinsamlingen hittas under Starthjälp kategorin).
Som bonus lottar jag ut valfri ordtröja(välj storlek,ord och färg) bland alla som antar utmaningen och skriver en kommentar här före 13/12. Jag kan naturligtvis inte kolla att ni betalar till Läkarmissionen, men jag litar på att ni är ärliga! Hjälp också gärna till att sprida informationen om Läkarmissionen och symaskinskampanjen på era bloggar!

1 kommentar:

Annelie sa...

Hej!
Vilken superbra idé! Jag har lagt in informationen på min sida!
Tack för att du lämnade kommentar på min sida så att jag hittade det här inlägget!